GfK: tovább csökkent a fogyasztói bizalom
A Komplex Fogyasztói Bizalom Index, a Fogyasztói Várakozások Indexe és Vásárlási Hajlandóság Indexe is csökkent 2011 márciusában - közölte a GfK Hungária szerdán
A Komplex Fogyasztói Bizalom Index, a Fogyasztói Várakozások Indexe és Vásárlási Hajlandóság Indexe is csökkent 2011 márciusában - közölte a GfK Hungária szerdán
Jelentősen gyengült az amerikai Conference Board gazdaságkutató intézet márciusi fogyasztói bizalmi mutatója, 5 000 háztartás megkérdezése alapján.
Németországban romlott a fogyasztói bizalom, de nem annyira, mint azt az elemzők várták. Az áprilisra előre tekintő, kedden megjelent hangulatmutató 5,9 pont, gyengébb az erre a hónapra február végén jelzett 6,0 pontnál.
Gyengült márciusban a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az Európai Unióban egyaránt.
Javult a februárban a fogyasztói bizalom az euróövezetben, ami azt jelzi, hogy mérséklődtek a több térségbeli ország adóssággondjával kapcsolatos aggodalmak.
Áprilisban folytatódott a GKI konjunktúraindex (szezonális hatásoktól megtisztított) értékének egy éve tartó emelkedése. A GKI Gazdaságkutató Zrt. által – az Európai Unió támogatásával – készített felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index nemcsak a válság előtti utolsó „békehónap”, 2008 szeptemberének szintjét haladta meg, de 2006 májusa óta nem volt ilyen magas. Már az üzleti várakozások sem sokkal maradnak el a válság előtti szinttől.
Jelentősen javult a GfK Hungária Piackutató Kft. komplex fogyasztói bizalom indexe 2010 első negyedévében - közölte a társaság kedden az MTI-vel. A GfK szerint a választások közeledtével fokozódnak a várakozások és a lakosság erősen bízik saját és Magyarország helyzetének javulásában.
Németországban immár negyedik hónapja folyamatosan csökken a fogyasztói bizalom: a GfK piackutató előremutató bizalmi indexe 3,2 pontra esett februárra, a januári felülvizsgált 3,4 pontról. Az elemzők a közzétett mutatónál is alacsonyabbat, 3,1 pontot vártak az idei év második hónapjára.
Franciaországban a várnál is jobban, két éves csúcsra emelkedett a fogyasztói bizalmi mutató novemberben.
Tizenkilenc európai országban nőtt a bizalom, míg Dániában, Hollandiában és Csehországban csökkent. Magyarországon 6 ponttal javult a Nielsen piackutató cég fogyasztói bizalmi indexe idén októberben, áprilishoz képest. Így 58 pontos a legfrissebb magyar mutató, amely azonban még mindig messze van a válság előtti szinttől.
Németországban romlott a fogyasztói bizalom: a novemberre szóló hangulatmutató 4 pontra csökkent az előző 4.2 pontról, jelentette a mutatót készítő GfK piackutató intézet hétfőn.
Stabilizálódik a fogyasztói bizalom a GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös felmérésének eredménye szerint, és a közeljövőben ebben nem valószínű változás – közölte a GfK Hungária.
Németországban 16 hónapja a legmagasabb szintre nőtt a fogyasztói bizalom a GfK piackutató pénteken ismertetett októberi előremutató felmérése szerint.
Az idei év első negyedévében tovább csökkent a GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által közösen mért Fogyasztói Bizalom Index (FBI) az előző időszakhoz képest. A magyar háztartások kedvezőtlenebbnek látják jelenlegi pénzügyi-anyagi helyzetüket, és az ország jövőbeli gazdasági helyzetét illetően is borúlátóbbak.